Tämän on nyt uusinta uutta rapalan kaira markkinoilla, nähtävästi yritetään tehdä pesäeroa heinolan kairatehtaaseen missä rapalakin ennen vaikutti. Toisaalta tämä voi olla myös maineen pelastus yritys sillä aiempaan malliin rapalan evo greeniin oli ympätty uusi innovaatio komposiittimuovi, en tiedä kenen neronleimaus oli laittaa muovia välineeseen mikä joutuu kohtaamaan kovaa rasitusta sekä kovia pakkasia. Huhu kertoo että tuo muovi on kova murtumaan, eli varaosa hankintoja voi olla edessä.
Kairan mukana tuli vääntynyt prikka minkä tarkoituksesta en päässyt perille, se kyllä esti varren kasauksen kairaus valmiuteen.
Henkilökohtaisesti en huomannut vaikutusta laakeroiduilla kahvoilla, vaikutuksen ehkä huomaa pidemmillä pilkkireissuilla kun porataan kymmeniä reikiä ahvenparven perässä.
Kuivalla jäällä olin havaitsevani hienoista takkuamista mutta kyseisellä hetkellä ei ollut verrokki kairaa mukana että olisin voinut tarkistaa väitteeni.
Märällä jäällä taasen huomasi kairan täydellisen jumittamisen noin 15 pyöräytyksen jälkeen, voi olla että kairaan tehty loiva kulmaus minkä pitäisi toimia keventävänä elementtinä onkin vikatikki kevät jäille mentäessä. Kairan terässä ei pitäisi olla vaikutusta tähän testiin sillä kyseisessä kairalla oltiin käyty pilkillä vasta kerran ja reikiä tehty vain 6 eli terän tylsymisestä ei ollut kyse.
koira tarkasti että reikä on kurantti |
Märällä jäällä taasen huomasi kairan täydellisen jumittamisen noin 15 pyöräytyksen jälkeen, voi olla että kairaan tehty loiva kulmaus minkä pitäisi toimia keventävänä elementtinä onkin vikatikki kevät jäille mentäessä. Kairan terässä ei pitäisi olla vaikutusta tähän testiin sillä kyseisessä kairalla oltiin käyty pilkillä vasta kerran ja reikiä tehty vain 6 eli terän tylsymisestä ei ollut kyse.
Tiivistäen siis ihan ok kaira kuiville keleille ja kovilla pakkasilla, loivan kulmauksensa ansiosta joutu veivaamaan jokusen tovin reiän saamiseksi että jos aikoo toistakymmentä reikää tehdä niin suosittelen keventämään vaatetusta.
Kannattaa myös kokeilla venäläismallisia kairoja missä kairaamis suunta on päinvastainen joskin varaosien saaminen on hankalampaa. Rapalan tukemisessa on toki plussaa se että kaikki on tehty suomessa ja kotiinpäin kannattaa aina rahaa laittaa palamaan.
Kannattaa myös kokeilla venäläismallisia kairoja missä kairaamis suunta on päinvastainen joskin varaosien saaminen on hankalampaa. Rapalan tukemisessa on toki plussaa se että kaikki on tehty suomessa ja kotiinpäin kannattaa aina rahaa laittaa palamaan.
Tekniset tiedot:
115mm terä mutta saatavana myös 155mm
EVO Red -metallikruunu, jossa vaihdettavat teräpalat
115mm terä mutta saatavana myös 155mm
EVO Red -metallikruunu, jossa vaihdettavat teräpalat
Jäykkä ja kevyt, putkiteräsveivi
3D-muotoillut. laakeroidut, biodynaamiset kahvat
Pulverimaalattu, teräksinen kierre ja varsi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti